darooB

مطالب آموزشی پزشکی

darooB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

کوآنزیم Q10

1 – CoQ10 چیست؟ همانطور که در بالا اشاره شد ، کو آنزیم کیو تن یک آنتی اکسیدان طبیعی است. 37 تریلیون سلول ، انرژی خود را از ATP دریافت می کنند (آدنوزین تری فسفات) ، اما ما نمی توانیم ATP را بدون CoQ10 بسازیم.

 

2 – مطالعات نشان می دهد بدن ما در طول 20 سالگی ، بیشترین مقدار CoQ10 را دارد. اما پس از آن شروع به کاهش می کند. در نتیجه ی کاهش این آنزیم ، چندین مشکل پزشکی مانند خستگی ، گرفتگی عضلات ، ضعف ، مشکلات عاطفی و فشار خون بالا می تواند ایجاد شود. دکتر کارل فولکر ، یکی از پیشگامان اولیه CoQ10 ، می گوید که کمبود 25? CoQ10 برای ایجاد بیماری کافی است و فقدان 75? آن می تواند منجر به مرگ شود.

3 – قلب یک عضو حیاتی در بدن است زیرا 100000 بار در هر 24 ساعت بدون هیچ گونه وقفه و استراحتی ، می تپد. در نتیجه ، به انرژی زیادی نیاز دارد. به همین دلیل نسبت به سایر ارگان ها ، CoQ10 بیشتری در قلب قرار گرفته است.

 

4 – امروزه میلیون ها نفر در آمریکای شمالی داروهای کاهش دهنده کلسترول (داروهای کاهش دهنده ی کلسترول) مصرف می کنند. این یک مشکل است. داروهای کاهش دهنده ی کلسترول ها با مهار آنزیمی که کلسترول را تولید می کند کار می کنند. اما همین آنزیم برای تولید CoQ10 نیز لازم است ، بنابراین با مصرف داروهای کاهش دهنده ی کلسترول ها ، CoQ10 کمتری تولید می شود.

 برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • ۹۹/۰۴/۰۹
  • سمیرا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی